Известие

Collapse
No announcement yet.

проблем с първа степен на перката

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • проблем с първа степен на перката

    Здравейте колеги.Търсих тема из форума но не можах да открия конкретно за моя проблем.А той е следния.
    Перката на охлаждането на радиатора не включва 1-ва степен а само 2-ра степен.Релето под волана за 1-ва степен го смених с друго и никаква промяна.Питам се дали проблема е в резистора или в температурния датчик?
    Благодаря на отзовалите се!

    Колата е от подписа с климатроник
    ALFA ROMEO 155 2.0 16V 1996

  • #2
    Най-вероятно е от резистора.... контактите често нагарят , но пък е на много удобно място
    Alfa Romeo 155 Super
    2.0 16V TS

    Comment


    • #3
      От няколко дни имам същия проблем и мисля че е от датчика на радиатора(при теб не знам как е - има ли такъв),защото преди известно време перката се въртеше непрекъснато ,без значение каква е температурата.Изключих буксата на вентилатора , колата започна да дига темература в задръстванията и се принудих да я включа на един светофар.От тогава тръгва и спира нормално , но само на втора скорост.
      ALFA 155 SQUADRA CORSE - BULGARIA

      Comment


      • #4
        колега порови се из точно този раздел. Има доста подробни обяснения как се проверява датчика, как резисторите и как релетата
        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
        Peugeot 508 RXH 02.2013

        Comment


        • #5
          При мен на 8 калановия ми 1.8тс първа степен е с реле в кутията до радиатора, като първа степен работи през реостат, който е на корпуса на вентилатора - два кабела дебели влизат там. Втора степен е директна за перката и релето за нея е под кората отляво на шофьора.
          Вероятно е изгорял този реостат, но пак трябва да се прегледа всичко по веригата!


          Даването на газ, води до пристрастяване!
          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
          Volvo V50 2.0D by RuBig

          Comment


          • #6
            Който е от Пловдив мога да помогна,да му дам да пробва дали е от резистора имам чисто нов

            Comment


            • #7
              То стига и само да се изчака колата да загрее до 94-5 градуса и с еднин мултицет да се види дали отива напрежение до реостата. Мисля че това щее най-лесният начин без да се сяваля или разглобява нищо.
              EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
              EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
              NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

              Comment


              • #8
                Мисля, че алфите без климатик или климатроник нямат първа степен на вентилатора - директно втора, така че какво ти пука, ако не се включва?
                Alfa 155 2.0TS 8V '93
                sigpic
                VW LADAVAGEN '81
                CHRYSLER 3.3L V6 - БИВШ

                Comment


                • #9
                  При мен се включва на 92, стигала ми е и 94 в градски условия незнам първа ли е втора ли е на тая температура но не мисля че ще и стане нещо ако не включва изобщо е по-кофти
                  Video meliora proboque deteriora sequor.

                  Comment


                  • #10
                    Днес след малко ровене се установи следното:релето за втора скорост(под таблото) е наред,включва го датчика намиращ се на самия радиатор.Зад дебитомера има две релета , съответно за климата и за първа скорост.Релето е здраво,но на оперативната му верига няма нито "+", нито "-".Някой има ли представа от кой датчик се упрвлява, по "+" или по "-" се управлява?На датчика на радиатора има само една верига(два кабела),затова си мисля , че сигнала за това реле е от друго място.
                    ALFA 155 SQUADRA CORSE - BULGARIA

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Alexandrov70 Покажи съобщение
                      Днес след малко ровене се установи следното:релето за втора скорост(под таблото) е наред,включва го датчика намиращ се на самия радиатор.Зад дебитомера има две релета , съответно за климата и за първа скорост.Релето е здраво,но на оперативната му верига няма нито "+", нито "-".Някой има ли представа от кой датчик се упрвлява, по "+" или по "-" се управлява?На датчика на радиатора има само една верига(два кабела),затова си мисля , че сигнала за това реле е от друго място.
                      пък аз си мисля че някой хитро ти е сложил неподходящ датчик. Истинския датчик управляващ двете скорости на перката има 3 крачета, съответно и към него идват 3 кабела. по един + за двете релета и един общ -
                      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                      Peugeot 508 RXH 02.2013

                      Comment


                      • #12
                        И аз си го помислих , но куплунга за датчика по нищо не личи да е рязан или сменян,има само два кабела докъдето може да се проследи.
                        ALFA 155 SQUADRA CORSE - BULGARIA

                        Comment


                        • #13
                          Резистор

                          Колега здравей, Провери дали резистора е наред. На моята специално това беше проблема. Нагорели клеми. Ако не се лъжа този резистор се явява като част от делителна група на напрежение със самия Ел-мотор на перката. Токът е голям! Често се получава нагар, даже и от най малкото увеличение на контактното съпротивление.
                          sigpic
                          Alfa 146 1.6 TS ---> 2.0 TS Remapped by Oem
                          FIAT TIPO 1.6 DOHC

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                            пък аз си мисля че някой хитро ти е сложил неподходящ датчик. Истинския датчик управляващ двете скорости на перката има 3 крачета, съответно и към него идват 3 кабела. по един + за двете релета и един общ -
                            Клолега не се бъркай така че ще прецакате нещо.
                            В датчика на една кола влиза уили постоянен + или постоянен Минус и съответно ако е с една или две скорости,при достигане на определената температура датчика праща постоянният + или минус към перката.
                            ИЛИ казано иначе ако е с постоянен + и със две скорости ( тоес с три кабела) като стигне 94 градуса пуска + по единият кабел към първата скорост на перката,а ако загрее още пуска + и по вторият кабел към перката
                            EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                            EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                            NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                              Клолега не се бъркай така че ще прецакате нещо.
                              В датчика на една кола влиза уили постоянен + или постоянен Минус и съответно ако е с една или две скорости,при достигане на определената температура датчика праща постоянният + или минус към перката.
                              ИЛИ казано иначе ако е с постоянен + и със две скорости ( тоес с три кабела) като стигне 94 градуса пуска + по единият кабел към първата скорост на перката,а ако загрее още пуска + и по вторият кабел към перката
                              Мерси за пояснението какво НЕ СЕ СЛУЧВА в една ел. инсталация на съвременна кола. В датчика на твоята кола не знам какво влиза и какво излиза и кой на какво пуска. В моята глупава Алфа веригата през датчика има общо с веригата на перката (при мен 2 перки) само до толкова че това всъщност е веригата на релетата които управляват първа и втора скорост на перките. И повярвай ми релетата са постоянно захранени с + само - им се прекъсва от датчика на радиатора и затова котвите им седят отворени в нормалното си положение. Може да е изненада за теб но в самите перки влизат само 2 кабела (един + и един -) и някак си е трудно да им се пуска още + по накакъв начин. Вероятно сам може да си обясниш защо се ползват релета а не се пуска директно силовата линия към перките през датчика
                              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                              Peugeot 508 RXH 02.2013

                              Comment

                              Working...
                              X